Найкращим і найбільш використовуваним видом транспорту є паризький метрополітен. Існує 2 види залізничного транспорту: класичне метро та поїзди RER і Transilien, які в основному використовуються для пересування за межами міста або для швидкого сполучення через центр.
Забронюйте готель поруч зі станцією метро
Квитки на метро та RER
У Парижі існує велика кількість видів проїзних квитків, які детально описані в розділі" Транспорт".
Місто поділене на зони, які визначають одноденні та багатоденні квитки.
- Квиток на весь день - завжди дійсний лише в певний календарний день, а не протягом 24 годин.
- Navigo découverté, зони 1-2 за 8,65 євро
- Navigo découverté, зони 1-3 за 11,60 eur
- Navigo découverté, зони 1-4 за 14,35 eur
- Navigo découverté, зони 1-5 за 20,60 євро
- Paris Visite Pass, зони 1-3 за 13,95 євро
- Paris Visite Pass, зони 1-5 за 29,25 євро
- Тижневий - дійсний лише протягом календарного тижня з понеділка по неділю, це найкращий проїзний для тривалого перебування, якщо ви приїжджаєте до Парижа в понеділок, вівторок або середу
- Navigo découverté, зони 1-4 за 30,75 євро
- Багатоденний - завжди дійсний лише в календарні дні, а не протягом 48, 72 годин
- Paris Visite Pass на 2 дні, зони 1-3 за 22,65 eur
- Paris Visite Pass на 2 дні, зони 1-5 за 44,45 eur
- Paris Visite Pass на 3 дні, зони 1-3 за 30,90 євро
- Paris Visite Pass на 3 дні, зони 1-5 за 62,30 євро
- Paris Visite Pass на 5 днів, зони 1-3 за 44,45 eur
- Paris Visite Pass на 5 днів, зони 1-5 за 76,25 євро
З Paris Visite Pass, на відміну від Navigo découverté, ви отримуєте невеликі знижки на деякі пам'ятки та атракціони, список яких дивіться на сайті transilien.com.
Якщо ви подорожуватимете не частіше 4-6 разів на день, доцільніше використовувати індивідуальні проїзні у вигляді так званих "проїзних". ticket t+.
- 2,15 євро за 1 квиток
- 17,35 eur - 10 квитків
Квиток t+ дійсний для всієї мережі метро, але в поїздах RER він дійсний лише в зоні 1.
Кожен квиток t+ дійсний протягом 90 хвилин, і ви можете пересідати з однієї лінії метро на іншу, не виходячи за межі платної зони. Тобто не можна, наприклад, вийти, відвідати пам'ятку і, якщо залишився ліміт від початкових 90 хвилин, знову поїхати.
Де купити квиток?
На кожній станції метро і RER є автомати, які дозволяють оплатити проїзд карткою і готівкою, а також квиткова каса.
Всі квитки також можна купити в мобільних додатках:
- Ticket t+ у додатку Bonjour RATP або Île-de-France Mobilités.
- Navigo découverte у додатку Île-de-France Mobilités
- Paris Visite Pass у додатку Bonjour RATP
Як користуватися квитком
Квиток потрібен перед входом в метро, де розташовані автоматичні турнікети.
- Паперові квитки - вставляєте в турнікет, чекаєте, поки квиток вийде з другої щілини і ви зможете пройти через турнікет
- Пластикові картки Navigo - прикладаєте до фіолетового зчитувача на турнікеті
- Мобільний додаток - не потрібно відкривати додаток, квитки працюють за допомогою NFC, тому ви можете прикласти весь телефон до фіолетового зчитувача
У метро квитки використовуються лише для входу на станцію, а вихід зі станції - це просто прохід через ворота, які відчиняються самі собою навіть без квитка. Виняток становлять станції, розташовані в зоні 4, де при виході необхідно відмітити квиток.
При пересадці з метро на метро турнікетів немає.
У поїздах RER і Transilien при виході або пересадці завжди використовується квиток, паперовий або мобільний.
Паризький метрополітен
Класичний метрополітен позначений літерою M або словом "Métro" над входом на станцію. Не лякайтеся, що іноді деякі лінії метро проходять над поверхнею і зовні, але вони знаходяться на околицях центру.
Карта і лінії метро Парижа
Метро має загалом 16 ліній. Ви знайдете багато пересадочних станцій, де з'єднуються більше ніж 2 лінії. Вони характеризуються довшими пересадками, де вам доведеться трохи пройти пішки.
Однак, вам не потрібно турбуватися про те, що ви не знаєте, як зорієнтуватися. Лінії розрізняються як за кольором, так і за номером, тому корисно завжди мати при собі карту метро.
Важливо вибрати правильну платформу на станції. Лінії розрізняються за станцією призначення та номером. Однією з другорядних причин також спробувати поїхати на метро є деякі унікальні станції та входи, які виділяються художньо та архітектурно.
Недоліками метро є часта переповненість і напрочуд повільний рух. Лінії метро старі і часто звиваються в крутих поворотах, що зменшує швидкість поїздки.
Цікаво, що деякі лінії паризького метро їздять на гумових колесах.
Карти метро можна завантажити на сайті ratp.fr/en/plans.
Лінії метро поділяються за кольором та номером.
- 1 - La Défense, Fondation Louis Vuitton, Тріумфальна арка, Єлисейські поля, Малий і Великий палаци, Pont Alexandre III, Concorde, сади Тюїльрі, Лувр, Chatelet, Le Marais, Бастилія, Nation, Chateau Vincennes
- 2 - головна лінія, яка доставить вас на Монмартр. Вона також проходить до наступних місць: Тріумфальна арка, Басейн де ла Віллет, канал Сен-Мартен, кладовище Пер-Лашез, Нація
- 3 - із заходу на схід через Республіку, Оперу, кладовище Пер-Лашез, вокзал Сен-Лазар
- 3bis - найкоротша лінія не представляє туристичного інтересу і з'єднує станції Porte de Lilas та Gambetta на сході міста
- 4 - магістральною лінією північ-південь можна дістатися до наступних місць: Монмартр, Північний вокзал, Північний вокзал, Східний вокзал, Ле-Галле, Сіте, Латинський квартал, вокзал Монпарнас
- 5 - з'єднує наступні місця: Place d'Italie, Gare d'Austerlitz, Bastille, République, Gare de l'Est, Gare du Nord, Bassin de la Villette, Canal Saint-Martin
- 6 - Тріумфальна арка, Трокадеро, Ейфелева вежа, вокзал Монпарнас, Італійська площа, вокзал Берсі, Нація
- 7 - звивиста лінія, яка розгалужується на дві частини на південному кінці і проходить, наприклад, через Бассен-де-ла-Віллет, Канал Сен-Мартен, Східний вокзал, Оперу, Лувр, Пале-Рояль, Шателе, Ле-Марре, вулицю Муфетар, Італійську площу
- 7bis - друга за довжиною лінія від'єднується від лінії 7 на станції Луї Блан і прямує до району Сен-Жерве
- 8 - найдовша лінія Паризького метрополітену доступна для проїзду до цих місць: Марсове поле, Інваліди, Конкорд, Мадлен, Опера, Республіка, Бастилія, Зоопарк
- 9 - довга лінія, що з'єднує станції Nation, République, Gare Saint-Lazare, Champs-Elysées, Trocadéro та Pont de Sevres
- 10 - Аустерліцький вокзал, Латинський квартал, Марсове поле, Булонь
- 11 - не проходить через центр, а починається на станції Chatelet і продовжується через площі Помпіду, Республіки та Бельвіль до північно-східних передмість
- 12 - основний маршрут з півночі на південь з'єднує ці місця: Порта де ла Шапель, Монмартр, вокзал Сен-Лазар, Мадлен, Конкорд, Музей д'Орсе, вокзал Монпарнас
- 13 - лінія розгалужується на дві частини на півночі, і нею можна дістатися, наприклад, до базиліки Сен-Дені, Монмартру, вокзалу Сен-Лазар, Єлисейських полів, Малого та Великого палаців, Інвалідів, вокзалу Монпарнас
- 14 - маршрут з найбільшою відстанню між станціями, що з'єднує аеропорт Орлі, Gare de Bercy, Gare de Lyon, Chatelet, Palais Royal, Louvre, Madeleine, Gare Saint-Lazare
Чи працює паризьке метро 24/7
Жодна з ліній метро не працює без зупинок.
Метро в Парижі працює з однаковою частотою кожного дня.
- Перші поїзди з вокзалу - близько 5:30 ранку.
- Останні поїзди з кінцевої станції - приблизно о 1:35
Інтервал між поїздами варіюється від 3 до 6 хвилин у будні дні та від 4 до 10 хвилин у вихідні.
Детальний розклад та пошук пересадок можна знайти на сайті: ratp.fr/en/horaires-metro.
Об'єкти на станціях
Паризький метрополітен є одним з найстаріших у світі, тому станції досить тісні і мають історичний вигляд. На пересадочних станціях часто зустрічаються дуже довгі коридори.
На кожній станції метро є квиткова каса та автомати з продажу квитків.
На платформах також зазвичай є торгові автомати з напоями та солодощами.
На станціях метро ви не знайдете туалетів.
Якщо лінія метро повністю автоматизована (наприклад, лінія 1 або 14), між платформою і поїздом завжди є стіни з автоматичними дверима.
Потяги метро
Сучасні повністю автоматизовані лінії мають красиві і просторі потяги метро, в той час як найстаріші лінії мають дуже застарілі і дуже тісні потяги.
Проте, метро чисте і загалом безпечне.
У деяких типах старого метро двері потрібно відкривати або натисканням кнопки, або поворотом сріблястої ручки.
Потяги RER та Transilien
Друга міська залізнична система - це поїзди RER, які з'єднують містечка навколо Парижа з центром, але також корисні для пересування по самому Парижу.
Вони також мають більший інтервал між зупинками, тому можуть бути швидшими, ніж звичайний метрополітен, для пересування центром.
Загалом, лінії, позначені як RER, починаються за межами Парижа, проходять через центр і продовжуються за межами міста в інший бік.
RER має загалом 5 ліній (позначені літерами A, B, C, D та E і відрізняються кольором), які доставлять вас у найвіддаленіші частини міста та в аеропорт. Якщо ви плануєте відвідати Версальський замок, лінія С буде вашим найкращим транспортом.
- Розклад RER: ratp.fr/en/horaires-rer
Поїзди Transilien - це поїзди, які починаються на одній з головних паризьких станцій і курсують лише в одному напрямку з міста за один раз. Як турист, ви будете користуватися цими маршрутами, зокрема, щоб дістатися до Версалю (лінії L та N).
Transilien позначаються літерами H, J, K, L, N, P, R та U і, як правило, мають спеціальні платформи на станціях.
- Розклад Transilien: ratp.fr/en/horaires-sncf
Карта поїздів RER та Transilien
Повний розклад залізничного транспорту в Парижі та його околицях (метро, RER, Transilien і трамваї) можна знайти на сайті: ratp.fr/plan-transilien.