Мережа громадського транспорту в Кіото дуже щільна і включає метро, кілька автобусних перевізників, туристичні автобуси та кілька залізничних перевізників.
Щоб дістатися до всіх визначних пам'яток, ви здебільшого користуватиметеся автобусами. Однак, будьте готові до тривалої подорожі і часто дуже переповнених автобусів.
Метро також забезпечує швидке сполучення, але, на відміну від автобусів, воно обслуговує більше місцевих жителів і взагалі не ходить до багатьох визначних пам'яток.
Найшвидший спосіб дістатися до району Арасіяма - поїздом.
Зручні денні квитки
Система тарифів у різних транспортних компаній відрізняється, і, особливо у випадку з пересадками або денними квитками, досить складно зрозуміти, на які лінії дійсний квиток, а на які ні.
У Кіото існує два основних типи денних проїзних + один популярний проїзний на весь район Кансай.
Ціна | Термін дії | |
---|---|---|
Метро та автобус 1 день | 1 100 jpy |
Кіотський метрополітен |
Метро 1 день | 800 ієн | Кіотський метрополітен |
Залізничний проїзний Kansai | 5 600 ієн - 2 дні 7 000 jpy - 3 дні |
Кіотський метрополітен Метро Осаки Приватні залізниці (регіон Кансай)**. Трамваї та деякі канатні дороги |
* Для цих перевізників квиток на цілий день дійсний лише на деяких лініях:
- Kyoto Bus - дійсний на всіх маршрутах, крім маршрутів 10, 18, 32, 34, 51, 54, 90, 95
- West JR Bus - дійсний лише на лінії Кіото-Станція - Тоганоо (лінія Тако-Кейхоку)
- Автобус Keihan - дійсний лише на лініях 29, 29C, 84, 901
** Проїзний Kansai Railway Pass в межах Кіото не дійсний для всіх залізничних перевізників:
- Потяги JR - не можна використовувати
- Keihan Railway - можна використовувати
- Залізниця Eizan - можна використовувати за винятком посадки на станції Demachyianagi (тому, якщо ви пересідаєте з Keihan Railway, ви повинні оплатити квиток на найближчій станції "Mototanaka" або пройти пішки близько 1 км)
- Канатні дороги Eizan - не можна використовувати
- Залізниця Ханкю - можна використовувати
- Залізниця Кінтецу - можна використовувати
- Трамваї Ранден (залізниця Кейфуку) - не можна використовувати
Метро та автобус 1 день
Квиток на цілий день на обидві лінії метро та всі автобусні лінії в Кіото - це найкраща ціна для пересування містом.
- 1 100 jpy
- Дійсний протягом 1 календарного дня, а не 24 годин
Він має сенс, якщо ви плануєте зробити більше 4 поїздок на метро або автобусі за 1 день, але ви можете легко впоратися з цим, якщо відвідаєте 2-3 пам'ятки, які знаходяться на великій відстані один від одного.
Крім того, індивідуальні проїзні ніколи не можна переносити, тому ви платите окремий квиток за кожну поїздку на автобусі.
Для отримання детальної інформації відвідайте офіційний сайт city.kyoto.lg.jp.
Де купувати?
- Автомати на кожній станції метро (тільки готівкою або японськими транспортними картками)
- Інформаційний центр на автовокзалі через станцію Кіото (див. мапу)
- Щодня з 7:30 до 19:30
- У водія всередині автобуса при виході
Метро 1 день
Денний проїзний тільки на метро не дуже зручний для туристів, оскільки на метро можна дістатися лише до обмеженої кількості пам'яток.
- 800 jpy
- Діє протягом 1 календарного дня, а не 24 годин
Звичайний разовий квиток на метро коштує близько 260 jpy для поїздки по місту, тому квиток на цілий день вартий того, щоб зробити 3 або більше поїздок на метро і максимум одну поїздку на автобусі (одноденний квиток коштує 230 jpy).
За детальною інформацією звертайтесь на офіційний сайт city.kyoto.lg.jp.
Де купити проїзний?
- Автомати на кожній станції метро (лише готівкою або японськими транспортними картками)
- Інформаційний центр на автовокзалі через станцію Кіото (див. мапу)
- Щодня з 7:30 до 19:30
Залізничний проїзний Kansai
Дійсний для всього регіону Кансай, включаючи Осаку, Кіото, Нара та Кобе, залізничний проїзний більше підходить лише для любителів залізниці.
Щоб він виправдав себе, вам потрібно щодня здійснювати 2 поїздки в обидва кінці за довгим маршрутом (наприклад, Осака - Нара / Кобе / Кіото) або 1 поїздку в обидва кінці за довгим маршрутом і кілька коротших поїздок (щонайменше 4-5).
5 600 jpy | 7 000 jpy |
---|---|
2 дні | 3 дні |
Квиток дійсний протягом календарних днів, а не 48 чи 72 годин.
Окрім більшості приватних залізниць в Осаці, Кіото, Кобе та Нарі, квиток також дійсний у метро Осаки та Кіото. З іншого боку, квиток не дійсний для поїздів JR (навіть для міської лінії JR Osaka Loop), а в Кіото він не дійсний для трамвайних ліній Randen та канатної дороги Eizan.
Залізничний проїзний Kansai Railway Pass також не можна використовувати на жодних автобусних лініях.
Проїзний на метро також надає знижки на вхід до 30 обраних атракцій (зазвичай близько 10%), див. список.
Де купити?
- Онлайн на сайтах Klook, kkday, waug, див. інформацію: surutto.com/kansai
- У двох точках продажу в Кіото, див. список
Купуючи онлайн, ви повинні обміняти ваучер на фізичну картку в будь-якій точці продажу.
Пошук транспорту
Єдиної пошукової системи для всіх видів транспорту в Кіото не існує. Ви можете шукати на сайтах окремих перевізників, перелічених нижче, або через Google.com/maps.
Пошук громадського транспорту через Google працює добре, включаючи відображення точних цін.
Однак Карти Google ігнорують відмінності між системами.
Вони завжди знайдуть вам найкоротший можливий маршрут, але не враховують, чи однакова вартість проїзду на цих маршрутах. Якщо ні, вам доведеться купувати новий тариф щоразу, коли ви змінюєте маршрут, що робить поїздку дорожчою.
Часті непорозуміння виникають особливо при використанні проїзного на 1 день на метро-автобус, який не діє на залізничних лініях (наприклад, JR або Randen, якщо ви їдете до Арасіями, Ханкю або Кейхана).
Корисну листівку з прикладами найпоширеніших сполучень можна знайти на сайтах метро та міських автобусів: city.kyoto.lg.jp/pdf.
Забронювати готель у центрі Кіото
Метро та залізниця
Основна транспортна мережа Кіото - це 2 лінії метро, доповнені багатьма приватними та державними (JR) приміськими залізницями.
Цими залізницями часто можна користуватися для пересування містом, однак разові та денні квитки не сумісні один з одним.
Детальніше див. розділ " Кіотський метрополітен ".
Автобуси
Автобуси є основним видом транспорту для туристів, оскільки вони курсують до всіх визначних пам'яток.
Подорожувати автобусом дуже зручно, якщо ви придбали денний квиток на метро + автобус за 1100 йен.
Однак майте на увазі, що Кіото - велике місто з великою кількістю світлофорів, і тому поїздка на автобусі часто буває дуже довгою.
Якщо ви їдете автобусом з центру до околиць (наприклад, до району Арасіяма або до храму Кінкакудзі ), дорога займе близько 45 хвилин.
На маршрутах до туристичних визначних пам'яток (особливо з/до районів Гіон та Хіґасіяма ) часто виникають довгі черги на автобусних зупинках протягом 40-60 хвилин.
Єдиний тариф
По всьому Кіото діє єдиний тариф для всіх автобусних операторів 230 японських єн.
На віддалених ділянках ліній 16, 17, 18, 19, 32, 34, 52, 54, 90, 95 (Kyoto Bus), 33 (Kyoto City Bus) та всіх ліній Keihan Bus вартість проїзду залежить від пройденої відстані.
- Посадка завжди здійснюється через задні двері
- Якщо ви подорожуєте маршрутом з фіксованою ціною 230 єн (переважна більшість маршрутів), вам не потрібен квиток при посадці
- Якщо ви їдете на маршруті з тарифом за ділянку, візьміть квиток на вході, а потім заплатіть відповідну суму водієві згідно з квитком, або прикладіть транспортну картку (Icoca, Suica тощо) до зчитувача під час посадки та висадки
- Фіксований тариф 230 jpy оплачується тільки при виході у водія готівкою або однією з 10 японських транспортних карток (Icoca, Suica та ін.)
- Якщо ви не маєте точної суми, за стійкою водія стоїть купюроприймач, де ви можете розміняти купюру номіналом 1,000 ієн на дрібні гроші
- Завжди виходьте через передні двері, щоб оплатити проїзд
- Не існує тарифу на пересадку зі знижкою. Ви завжди платите 230 єн за поїздку.
На карті автобусних маршрутів Кіото ви побачите, що зупинки, які входять до єдиного тарифу, позначені білим колом, а зупинки, які входять до секційного тарифу, позначені чорним квадратом.
Кіотський міський автобус
Найбільший перевізник Кіото експлуатує зелені автобуси на багатьох маршрутах по всьому місту.
Всі маршрути цього перевізника працюють лише в межах зони фіксованого тарифу 230 єн, за винятком маршруту 33 у напрямку станції Кацура.
- Квиток на цілий день автобус + метро дійсний на всіх маршрутах, включаючи туристичні маршрути EX100 та EX200.
Офіційний сайт: city.kyoto.lg.jp
Кіотський автобус
Кремові автобуси з червоною смугою курсують від вокзалу Кіото до таких районів, як Арасіяма або навпаки на північний схід до Івакури та Охари.
Більшість маршрутів, що прямують до туристичних районів, входять до зони фіксованого тарифу 230 єн.
- Цілоденні квитки на автобус + метро дійсні лише на лініях 16, 17, 24, 26, 40, 52, 63, 65, 66, 73, 75, 76, 92, 94
Офіційний веб-сайт: kyotobus.jp
Keihan Bus
Червоні та білі автобуси працюють в районі на південно-західній околиці міста.
Вартість проїзду на всіх маршрутах залежить від кількості пройдених зупинок і коливається від 230 до 390 ієн.
- Денний проїзний на автобус + метро дійсний лише на лініях 29, 29C, 84, 301
Офіційний веб-сайт: keihan.co.jp/buses
West JR Bus
Автобусне відділення залізничної компанії JR-WEST обслуговує дві лінії в Кіото. Обидві лінії мають фіксовану вартість проїзду 230 єн.
На обох лініях ви можете скористатися проїзним JR Pass або регіональним варіантом JR-WEST Pass.
- Лінія 205 - проходить від залізничного вокзалу Кіото до університету Ріцумейкан і не проходить повз основні туристичні об'єкти
- Денний проїзний на автобус + метро не діє
- Лінія Takao-keihoku - проходить від залізничного вокзалу Кіото до туристичної зони Toganoo на північному заході.
- Діє денний квиток на автобус + метро
Офіційний веб-сайт: nishinihonjrbus.j-server.com.
Туристичні екскурсійні автобуси
У Кіото є дві компанії, що обслуговують туристичні екскурсійні автобуси, на які не поширюється жоден з вищезгаданих квитків.
Ці автобуси дорогі, але на них немає черг, як на звичайні автобуси.
K'Loop
K'Loop працює на трьох різних маршрутах. Однак частота руху становить 80 хвилин, тому для використання цих автобусів потрібно трохи спланувати свій час.
Автобуси курсують, наприклад, до наступних пам'яток: Fushimi Inari-Taisha, Nijo Castle, Kinkakuji, Toji Temple, Ginkakuji, Gion.
Квитки продаються в наступних варіаціях:
- квиток на 1 день - 1 500 ієн
- 1 поїздка - 500 jpy
Для отримання додаткової інформації відвідайте kloop.jp.
Sky Hop Bus
Хоча компанія формально обслуговує 3 маршрути, насправді всі вони їздять за одним маршрутом. Різниця лише в кількості зупинок.
Всі маршрути завжди відправляються зі станції Кіото.
Наприклад, автобуси курсують до наступних пам'яток: Замок Нідзьо, Кінкакудзі, Імператорський палац Кіото, Гінкакудзі, Гіон.
Через високі ціни та обмежену кількість пам'яток, до яких ходять автобуси, ми не рекомендуємо цей вид транспорту.
Квитки продаються лише на цілий день або на 2 дні, і ви не можете купити один квиток лише на 1 поїздку.
- Квиток на 1 день - 4 000 jpy
- 2-денний квиток - 6 000 jpy
Квитки можна придбати в автобусі (приймаються готівкові та кредитні картки) або онлайн на сайті skyhopbus.com/kyoto.
Таксі, Uber
Звичайні чорні таксі є надзвичайно популярним видом транспорту як для місцевих жителів, так і для туристів, і вони буквально всюдисущі.
Ви можете зупинити таксі, махнувши рукою де завгодно на вулиці, і дуже поширені офіційні стоянки таксі, де завжди багато таксі, часто біля торгових центрів, пам'ятників або станцій метро.
Поїздки на таксі в Кіото дуже безпечні, і шахрайство з завищеними цінами на проїзд тут не трапляється.
Таксі зазвичай можна оплатити готівкою, багато таксі також приймають звичайні картки Visa, Mastercad або American Express чи японські транспортні картки (Icoca, Suica та інші).
Проїзд завжди оплачується за лічильником. Загальноприйняті тарифи наступні:
- 660 ієн - перші 2 км
- 80 ієн - кожні наступні 296 метрів або 1 хвилина очікування (більші таксі мають дещо вищу ціну)
Зазвичай, ви заплатите приблизно таку ж ціну за поїздку через центр. 2 000 jpy.
Чайові
У Кіото не прийнято давати чайові при користуванні таксі.
Однак ви можете округлити суму до найближчих десяти. Якщо вам потрібно заплатити 1 900 ієн, то можна залишити таксисту 2 000 ієн.
Мобільні додатки
Хоча в Кіото є мобільні додатки, такі як Uber та DiDi, ціни завжди такі ж, як у звичайних таксі, і розраховуються лише на основі фактичної поїздки (згідно з таксометром).
Перевагою, однак, є те, що ви завжди можете розрахуватися карткою при використанні додатків.