Метро Бангкока, разом із човновим транспортом, є одним з єдиних актуальних видів громадського транспорту для пересування містом. Трамваїв немає, а автобусне сполучення вкрай заплутане. Для отримання інформації про всі варіанти пересування дивіться розділ " Транспорт ".
Втім, навіть метро Бангкока має свої особливості, з якими ви не зіткнетеся в інших містах такого ж розміру.
Лінії метро Бангкока
Наразі місто перетинають 8 ліній метро, або 1 лінія класичного підземного метро (що проходить над землею по краях), 6 ліній чистого наземного метро, що проходить надземними бетонними коридорами, і 1 лінія наземного автоматичного поїзда.
Тим не менш, метрополітен далеко не охоплює всі напрямки та райони міста, і пересуватися містом без додаткових поїздок на таксі досить складно.
Метро не є єдиною системою, а експлуатується 4 різними компаніями, які не визнають квитки одна одної.
Міський швидкісний транспорт MRT
Ця система складається з трьох маршрутів:
- Блакитна кільцева лінія (MRTA Blue Line) - проходить через історичний центр та деякі популярні для проживання райони сучасного Бангкока; вона також прямує до центрального вокзалу Bang Sue і зупиняється біля автовокзалу Mo Chit. Важливі станції:
- Санам Чай - історичний центр, Ват Пхо, Королівський палац + оглядовий майданчик Ват Арун
- Hua Lamphong - Золотий Будда, Китайський квартал
- Сілом
- Сукхумвіт
- Парк Чатучак - ринок Чатучак, автовокзал Мо Чіт
- Банг Пхай - храм Ват Пакнам
- Фіолетова лінія (MRTA Purple Line) - Від пересадочної станції на синю лінію Tao Poon на півночі міста, вона продовжується далі на північ за межі Бангкока і не є корисною для туристів
Офіційний сайт MRT: metro.bemplc.co.th
Синя лінія в переважній більшості проходить під землею, в той час як Фіолетова і Жовта лінії повністю надземні. Синя лінія також є найбільш завантаженою з усіх маршрутів метро Бангкока.
BTS Skytrain
Ця система має дві зелені лінії - світлу і темну, які перетинаються на станції Siam.
- Світло-зелена лінія (Sukhumvit Line) - проходить з півночі на південь через Бангкок, проходячи через центр Сукхумвіт і Сіам від туристичних визначних пам'яток, а також зупиняється біля автобусних станцій Mo Chit і Ekkamai. Важливими станціями є
- Темно-зелена лінія (Silom Line) - починається в центрі сучасного Бангкоку в районі Сіам і продовжується через річку на схід міста через популярний район Сілом. Важливі станції:
- Золота лінія (Gold Line) - короткий маршрут від темно-зеленої лінії до розкішного торгового центру ICONSIAM
- Жовта лінія (Yellow Line) - проходить у східній частині Бангкока і поки що не представляє особливого інтересу з туристичної точки зору
- Рожева лінія (Pink Line) - проходить у північній частині Бангкока і з'єднує, наприклад, червону лінію метро з аеропорту Дон Муанг зі світло-зеленою або фіолетовою лінією. Пересадка з лінії аеропорту на рожеву лінію здійснюється на станції Lak Si.
Офіційний сайт BTS Skytrain: www.bts.co.th/eng
Всі маршрути проходять над землею. Зелені лінії мають характер класичних ліній метро, тоді як золота лінія - це так званий peoplemover, автоматичний потяг без водія.
Вартість проїзду на золотій лінії також відокремлена від двох зелених ліній, і для неї завжди потрібно купувати окремий квиток.
Залізниця SRT
Кінцевим перевізником є Державна залізниця Таїланду, яка експлуатує три електрифіковані наземні лінії.
- Suvarnabhumi City Line (Airport Rail Link) - Вона з'єднує сучасний центр Бангкока з аеропортом Суварнабхумі. Важливі станції:
- Phaya Thai - кінцева станція з пересадкою на світло-зелену лінію BTS
- Макассан - північна околиця району Сукхумвіт
- Червона лінія - з'єднує станцію Bang Sue на півночі міста з аеропортом Don Mueang
- Легка червона лінія - проходить від станції Bang Sue на схід до Taling Chan і практично не використовується туристами
Офіційний сайт: www.srtet.co.th
Карта метро Бангкока
Оскільки офіційні сайти різних систем не надають карт з високою роздільною здатністю, ми створили власну карту сучасної мережі метро в Бангкоку.
Квитки на метро Бангкока
Кожна з вищезгаданих 3 систем має свої власні квитки, плюс коротка автоматична лінія Golden Line, яка навіть не розпізнає квитки двох інших ліній компанії, що її експлуатує.
Якщо ви пересідаєте в межах однієї системи (наприклад, зі світло-зеленої лінії на темно-зелену або з синьої на фіолетову), вам не потрібно купувати квиток знову при пересадці. Однак, якщо ви пересідаєте з однієї системи на іншу, ви завжди повинні купувати новий квиток.
Як я можу купити квиток?
На деяких маршрутах метро ви можете оплатити проїзд власною безконтактною карткою VISA, на інших - лише жетонами в автоматі.
Квитки в автоматі
На кожній станції метро є автомати, які приймають лише готівку (монети та банкноти номіналом до 100 бат). Крім того, на кожній станції є сервісне вікно, але ви також не можете розрахуватися карткою. Перевагою банкоматів є те, що ви також можете розміняти банкноти номіналом 500 і 1 000 бат.
У правому верхньому куті автомата є кнопка, яка перемикає з тайської на англійську мову.
Потім ви обираєте станцію, до якої прямуєте, на сенсорній карті. Дисплеї застарілі, тому з першого разу ви можете потрапити не на ту станцію, і вам доведеться повторити процес.
У правій частині екрана ви побачите ціну, яку потрібно заплатити. Не обов'язково платити точну вартість, просто пам'ятайте, що автомат приймає тільки монети.
З автомата випаде чорний же тон (для MRT, SRT та Airport Rail Link) або паперовий квиток (для BTS Skytrain), який ви потім використаєте на турнікеті. Коли ви входите, просто прикладіть жетон/квиток до зчитувача. Не забудьте зберегти жетон/квиток на всю поїздку. Коли ви виходите, ви вставляєте квиток або жетон в турнікет і залишаєте його там, відпускаючи.
- Ця система працює на всіх лініях метро
Власна безконтактна картка
Лише на лініях системи MRT (тобто головне синє коло і фіолетове коло в напрямку Нонтхабурі) ви також можете оплатити проїзд безконтактною карткою. Наразі для оплати можна використовувати лише картки VISA.
Просто прикладіть картку до зчитувача на турнікеті при вході на станцію, а потім при виході зі станції.
Ціни на квитки в Бангкоку
У всіх системах метро плата за проїзд завжди стягується за пройдену відстань.
Найнижча ціна (зазвичай 1 або 2 зупинки) - 15 thb, найвища ціна - від 40 thb до 50 thb, але тоді вам доведеться їхати майже через усе місто. В середньому, ви заплатите щось близько 30 thb.
Для системи BTS Skytrain (світла + темно-зелена лінія) є також денні проїзні, які діють лише протягом певного календарного дня. Їх не можна купити в автоматі, а тільки в касі з живим персоналом. Знову ж таки, ці денні квитки можна використовувати лише для цієї системи. Денний квиток на лінії BTS коштує 140 т.р.
Для системи MRT замість денного квитка ви можете придбати картку зі збереженою вартістю за 180 thb (вартість 100 бат за проїзд + 80 бат за купівлю квитків). При цьому ви можете поповнювати картку на будь-яку суму (завжди тільки готівкою). Втім, проїзд не дешевший, ніж при використанні жетонів, тому єдиною додатковою перевагою є зручність у тому, що вам не доведеться купувати проїзний щоразу, коли ви заходите в метро.
Розклади та інтервали руху
Усі лінії метро в Бангкоку відправляються на лінію між 5:15 та 5:30 ранку з кінцевих станцій, тобто з центру міста близько 6:00 ранку. Останні рейси відправляються між 23:20 та 23:40 з кінцевих станцій, тобто з центру близько опівночі.
Інтервали руху на синій та обох зелених лініях становлять від 5 до 10 хвилин, коротші вранці та вдень, довші опівдні та у вихідні дні (але не більше 10 хвилин).
При поїздці до аеропорту Суварнабхумі BKK інтервал становить 10-15 хвилин, а до аеропорту Дон Муеанг DMK - 12-20 хвилин.
Потяги метро
Усі потяги метро сучасні та обладнані кондиціонерами. Іноді навіть надмірно кондиціоновані, і різниця між температурою зовні та всередині поїзда у понад 15 градусів не є винятком.
Потяги та станції бездоганно чисті, і подорожувати метро в Бангкоку дуже безпечно.