Джакарта - як найкраще подорожувати

Парк навколо пам'ятника Монасу

Хоча громадський транспорт в Джакарті швидко розвивається завдяки будівництву двох ліній метро, він залишається досить складним і незрозумілим.

Тим не менш, для туристів він є зручним у деяких місцях і, перш за все, громадський транспорт є дуже дешевим і безпечним.

Найпоширенішими та найзручнішими видами транспорту є мобільні додатки Grab та Gojek.

10 найкращих готелів Джакарти

Громадський транспорт

У Джакарті для пересування містом працюють поїзди, метро, легка залізниця LRT (яка насправді є просто надземним метро), експрес-автобуси BRT, звичайні автобуси та мікроавтобуси.

Автобуси та мікроавтобуси об'єднані в систему TransJakarta.

Чудово те, що ви можете використовувати одні й ті ж електронні транспортні картки для всіх видів транспорту. Більше того, деякі з них дійсні і в інших містах Індонезії.

Вартість проїзду - картка JakLingko і не тільки

Під час подорожі будь-яким видом громадського транспорту в Джакарті вам потрібно придбати електронну картку, на яку ви можете завантажити обрану вами суму.

Ця сума поступово списується відповідно до того, скільки ви проїхали. Невикористаний кредит не підлягає поверненню.

Ви можете платити і поповнювати картку готівкою, але сама вартість проїзду завжди списується лише з картки, а традиційних паперових квитків в Джакарті немає.

Картки, що видаються в точках продажу в Джакарті, мають загальну назву JakLingko, однак вони завжди випускаються банком, і на практиці ви можете побачити такі форми карток:

  • JakLingko - дійсні лише в Джакарті та її околицях
    • Купуються в автоматах на автобусних та приміських станціях TransJakarta
    • Вартість 30 000 idr, з яких 20 000 idr - вартість самої картки, а 10 000 idr - мінімальний кредит, який можна використати для оплати проїзду
  • BNI Tapcash - дійсний в інших містах Індонезії (наприклад, Джокьякарта, Бандунг, Медан, Сурабая)
    • Купуйте в касах на залізничних станціях аеропорту (лише на станціях Manggarai та Sudirman/BNI City) або в мінімаркетах Indomaret та Alfa Mart/Alfa Express
    • Ціна 40 000 idr, з яких 20 000 idr - вартість самої картки, а 10 000 idr - мінімальний кредит, який можна використати для оплати проїзду
  • E-money Mandiri - також діє в інших містах Індонезії (наприклад, Джокьякарта, Бандунг, Медан, Сурабая)
    • Купуйте в касах на залізничних станціях аеропорту (лише на станціях Manggarai та Sudirman/BNI City) або в мінімаркетах Indomaret та Alfa Mart/Alfa Express
    • Ціна 40 000 idr, з яких 20 000 idr - вартість самої картки, а 10 000 idr - мінімальний кредит, який можна використати для оплати проїзду
  • BRIZZI - також діє в інших містах Індонезії (наприклад, Джокьякарта, Бандунг, Медан, Сурабая)
    • Купуйте в міні-маркетах Indomaret та Alfa Mart / Alfa Express
    • Ціна 40 000 idr, з яких 20 000 idr - вартість самої картки, а 10 000 idr - мінімальний кредит, який можна використати для оплати проїзду
  • BCA Flazz - дійсна в інших містах Індонезії (наприклад, Джокьякарта, Бандунг, Медан, Сурабая)
    • Купуйте в міні-маркетах Indomaret та Alfa Mart / Alfa Express
    • Ціна 40 000 idr, з яких 20 000 idr - вартість самої картки, а 10 000 idr - мінімальний кредит, який можна використати для оплати проїзду

Як поповнити кредит на картці?

Ви можете поповнити картку JakLingko у всіх автоматах на залізничних та автобусних станціях TransJakarta. Ви можете розплатитися лише карткою.

Інші картки (E-money, BNI Tapcash, BRIZZI, BCA Flazz) можна поповнити тільки в міні-маркетах Alfa Mart і Indomaret, але вони є буквально на кожному розі. При цьому розплатитися можна як готівкою, так і карткою.

Поповнити ці картки можна в будь-якому місті Індонезії, а не тільки в Джакарті.

Автобуси TransJakarta

Основним видом транспорту поки що залишаються автобуси, частина з яких курсує по спеціальних коридорах, відокремлених від автомобілів. Метро і приміські поїзди поки що обслуговують не всі туристичні об'єкти.

TransJakarta має три типи автобусних маршрутів.

Ціна квитка на всіх лініях (BRT, звичайні автобуси та мікроавтобуси) однакова - 3 500 idr за одну поїздку.

Якщо ви пересідаєте з однієї лінії швидкісного автобуса на іншу і не виходите зі станції (тобто не проходите через турнікет), то ви платите ціну 3 500 рупій лише один раз. Однак, якщо ви пересідаєте між станціями або між типами автобусів, вам завжди доведеться платити знову.

Години роботи більшості ліній - приблизно з 5:00 ранку до 10:00 вечора.

ШВИДКІСНИЙ АВТОБУСНИЙ ТРАНСПОРТ (BRT)

Швидкісний автобусний транспорт частково дозволяє уникнути заторів на дорогах, однак автобуси не можуть уникнути стояння на світлофорах на перехрестях.

ЛініїBRT обслуговуються великими синьо-білими автобусами, а на їхні зупинки можна потрапити, лише пройшовши через турнікети. При вході та виході зі станції ви прикладаєте до турнікету електронну картку.

Найбільш корисними для туристів є наступні коридори:

  • Маршрут 1 - з'єднує старе місто Кота Туа з пам'ятником Монасу і далі на південь до блоку М.
  • Маршрут 2, 2A, 5C - з'єднує Сенен Сентрал з пам'ятником Монасу до залізничного вокзалу Гамбір
  • Маршрут 5, 5D - проходить зі східної частини центру (Senen Sentral, Pasar Baru) до тематичного парку Ancol
  • Маршрути 6A, 6B - їдуть до зоопарку Рагунан

Автобуси на головних коридорах ходять дуже часто, в середньому кожні 5-10 хвилин, але, наприклад, маршрути 1 або 6 ходять приблизно кожні 2 хвилини.

Деякі автобуси, як правило, переповнені, але зазвичай ви можете просто зачекати на наступний автобус, який буде значно порожнішим.

Подорож в автобусах BRT є безпечною, хоча рекомендується тримати рюкзак або сумочку під рукою (не на спині), оскільки там можуть бути кишенькові злодії.

Деякі автобуси мають передню частину, призначену лише для жінок!

Автобуси BRT позначені на транспортній карті TransJakarta разом з поїздами та метро.

Регулярні автобуси

Як доповнення до місцевого транспорту на короткі відстані, помаранчеві та білі автобуси курсують звичайними вулицями поряд з автомобілями, а їхні зупинки розташовані по краях вулиці на тротуарі.

Однак карти маршрутів цих автобусів не існує, але зупинки та номер маршруту показані, наприклад, на Google Maps.

Додаток Moovit часто некоректно відображає карти маршрутів цих ліній.

Після посадки прикладіть електронну картку до зчитувача з боку водія. Дещо нелогічно, що ви також повинні прикладати картку при виході з автобуса (ціна 3 500 idr є фіксованою за 1 поїздку, незалежно від пройденої відстані).

Зчитувач карток знаходиться лише на дверях водія, а не на других дверях, тому при виході вам також доведеться користуватися першими дверима.

Мікроавтобуси (ангкот)

Маленькі мікроавтобуси в Індонезії, відомі як "ангкот", раніше були надзвичайно популярним і водночас надзвичайно заплутаним видом транспорту, особливо в околицях Джакарти.

Однак, відбулася консолідація в систему TransJakarta, і тепер всі мікроавтобуси мають номер лінії (завжди з літерами "JAK", наприклад, JAK89) і фіксовані маршрути.

Зупинки цих маршрутів також можна знайти на Google Maps.

При посадці та виході необхідно прикласти електронний квиток до зчитувача.

Приміські поїзди

Приміські поїзди є основною залізничною мережею і призначені для пересування по місту. Час роботи поїздів - приблизно з 5:00 до 22:00, деякі поїзди на лініях B і C працюють до 23:00.

Ціни розраховуються трохи інакше, ніж для автобусів, і завжди залежать від пройденої відстані. Тим не менш, ціни на проїзд дуже низькі.

  • 3 000 idr - Ціна в будь-якій точці Джакарти, наприклад, від центру міста до старого міста Кота Туа
  • до 6 000 idr - найвища ціна до найвіддаленіших пунктів призначення

При вході та виході з платформи ви завжди проходите через турнікет з прикріпленою електронною транспортною карткою.

Крім того, ви можете придбати картку на всіх залізничних станціях.

У Джакарті ви можете скористатися наступними залізничними лініями.

  • A (Airport Rail Link) - Лінія проходить від центру міста до аеропорту Джакарти CGKAirportі має спеціальний тариф 70 000 idr, який не можна оплатити електронною карткою. Ви повинні придбати звичайний паперовий квиток у квитковому автоматі.
    • Періодичність 30 хвилин
  • B - часта лінія, що з'єднує станцію Джакарта Кота (старе місто Кота Туа) з центром міста (станція Джуанда - мечеть і собор) і далі на південь до Богора.
    • Частота 8-15 хвилин
  • C - регулярна лінія, що з'єднує Cikarang та Bekasi з центром міста, де поїзд курсує по широкому кільцевому маршруту навколо центру
    • Частота 8-15 хвилин
  • TP - коротка лінія, що курсує зі станції Джакарта Кота (старе місто Кота Туа) через тематичний парк Анколь до пристані Танджунг Пріок
    • Частота руху 30 хвилин
  • T - курсує від станції Duri на західній околиці центру міста до Tangerang, мало використовується туристами
  • R - курсує від станції Tanah Abang до міста Rangkasbitung, де приміська лінія LM з'єднується з містом Merak (пороми до острова Суматра)
    • Частота руху лінії R - приблизно 15-30 хвилин
    • Частота руху лінії LM приблизно 6 разів на день

Офіційний веб-сайт приміської залізниці: commuterline.id. Однак, деякі лінії відсутні в розкладі на цьому сайті, хоча вони зазвичай працюють.

Час відправлення, однак, точно відображається на Картах Google, коли ви натискаєте на іконку певної станції.

Метро MRT + наземний метрополітен LRT

Традиційна мережа метро поки що має лише 3 лінії.

  • MRT - класичний метрополітен має поки що лише червону лінію, вона проходить частково під землею (в центрі) і за межами центру над землею
    • Dukuh Atas (пересадка на станцію BNI City / Sudirman) - Block M - Lebak Bulus
  • LRT - наземний метрополітен, розділений на дві лінії
    • Зелена лінія "BK" - проходить від станції Dukuh Atas через станції Cikoko, Cawang та Halim (пересадка на швидкісну залізницю) до Jati Mulya
    • Синя лінія "CB" - проходить від станції Dukuh Atas через станції Cikoko, Cawang та TMII (пересадка на швидкісну залізницю) до Haryamukti

Інтервал руху на всіх лініях становить приблизно 8 хвилин, а години роботи - з 5:00 до 22:30.

Вартість проїзду є відносно високою порівняно з іншими видами транспорту і розраховується відповідно до пройденої відстані.

Для MRT вартість проїзду коливається від 5 000 до 13 000 ідр.

Для ліній LRT вартість проїзду становить 5 000 ідр за перші 23 км і 700 ідр за кожний наступний 1 км.

Grab / Gojek

Для туристів таксі через мобільні додатки Grab або Gojek є найбільш зрозумілим і зручним способом пересування.

Завжди варто порівнювати ціни на обох платформах, оскільки вони можуть відрізнятися на десятки відсотків.

У вас є вибір між автомобілями та значно дешевшими мотоциклами, але з точки зору безпеки, відсутності вихлопних газів та загального комфорту, автомобілі, майже завжди з кондиціонером, є найкращим видом транспорту, незважаючи на всюдисущі затори на дорогах.

Звичайна ціна за поїздку в межах Джакарти (наприклад, з центру до старого міста Кота Туа) становить близько 30 000 ідр.

У порівнянні зі звичайним таксі це значна економія, до того ж ви можете відстежити місцезнаходження автомобіля в додатку, як тільки він прибуде, і зателефонувати або написати йому, якщо він загубиться і поїде не туди, куди треба, що трапляється дуже часто.

Оплата за проїзд

Мережа автомагістралей Джакарти розділена на платні та безкоштовні вулиці.

Водій часто запитує вас, чи хочете ви їхати по "платній дорозі" чи ні, коли ви їдете далі від центру. Ми завжди рекомендуємо погоджуватися, оскільки ви можете заощадити до 30 хвилин їзди.

Плата за проїзд зазвичай коштує 10 000 idr, і додаток автоматично включить її в остаточну ціну, яка буде знята з вашої картки. Не платіть водієві готівкою.

Звичайні таксі

Таксі в Джакарті обслуговують кілька компаній, найбільшою з яких є Bluebird.

Їхні світло-блакитні або сірі таксі ви зустрінете на кожному кроці, а зупинити їх можна простим помахом руки.

Таксі в Джакарті повинні їздити згідно з лічильником. Будь-які збори за проїзд не включені в лічильник і оплачуються додатково до вартості проїзду.

Водії таксі приймають лише готівку, а ціни зазвичай на 15-20% вищі, ніж у мобільних додатках Grab/Gojek.

Пішки

Джакарта - одне з найгірших великих міст світу для пішохідних прогулянок.

Хоча вздовж вулиць у центрі міста є тротуари, пішоходи не мають переваги перед автомобілями на пішохідних переходах, а перехрестя зі світлофорами роблять життя некомфортним через дуже довгі інтервали.

Навіть на світлофорах потрібно бути надзвичайно обережним, адже мотоцикли, зокрема, часто проїжджають на червоне світло.

Ця стаття може містити партнерські посилання, від яких наша редакція може отримувати комісійні, якщо ви натиснете на посилання. Дивіться нашу сторінку " Рекламна політика ".

Залишилися питання?

Якщо у вас є запитання або коментарі щодо статті...

0 коментарі

Увійдіть до Cestee

... світова туристична спільнота

Продовжуйте з Google Продовжуйте у Facebook

Ще не маєте свого облікового запису? Зареєструйтеся